Warszawa 08.12.2011 r.

 

ODPOWIEDZI  NA PYTANIA

DOTYCZ?CE  WYJA?NIENIA  TRE?CI  SIWZ

zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówie? publicznych,

( t.j. Dz.U. 2010 Nr 113, poz. 759 ze zm. )

RiMBGWM/ GOSP. 216-2-11                                                                                           BZP 311013 - 2011

Zamawiaj?cy  

 

Biblioteka Publiczna m. st. Warszawy – Biblioteka G?ówna Województwa Mazowieckiego, 00-950 Warszawa, skr. pocztowa 365, ul. Koszykowa 26/28, tel. 022 628-78-52, e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., www.koszykowa.pl

Przedmiot zamówienia:

us?uga sporz?dzania i rozliczania wniosków o zaliczk?, sporz?dzania wniosków o p?atno?? oraz raportów i sprawozda? z realizacji Projektu „Rozbudowa i modernizacja Biblioteki G?ównej Województwa Mazowieckiego”

CPV:   75112100-5 - Us?ugi administracyjne w zakresie rozwoju projektu

Post?powanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o warto?ci nie  przekraczaj?cej wyra?onej w z?otych równowarto?ci 193 000 euro, na zasadach okre?lonych w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówie? publicznych ( t.j. Dz.U. 2010 Nr 113, poz. 759 ) zwanej dalej Ustaw? Pzp.

Zamawiaj?cy przedstawia pytania dotycz?ce wyja?nienia tre?ci SIWZ oraz odpowiedzi na nie.

Pytania Wykonawcy:

Zwracam si? o wyja?nienie warunków udzia?u w post?powaniu oraz opisu sposobu dokonywania oceny spe?niania tych warunków okre?lonych w SIWZ do w/w zamówienia, tj.

O udzielenie zamówienia mog? ubiega? si? Wykonawcy, którzy spe?niaj? warunki z art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp, dotycz?ce :

  1.  Posiadania wiedzy i do?wiadczenia:

„Wykonawca wyka?e, ?e nale?ycie zrealizowa?/realizuje w ci?gu trzech ostatnich lat przed terminem      sk?adania ofert (a je?eli okres prowadzenia dzia?alno?ci jest krótszy - w tym okresie) co najmniej dwie  us?ugi polegaj?ce na sporz?dzaniu wniosków o p?atno?? po?redni? i ko?cow? ??cznie ze sporz?dzaniem wniosków o zaliczki i rozliczaniem pobranych zaliczek na sfinansowanie zadania/projektu o warto?ci ka?dego zadania/projektu minimum 10 000 000 z? brutto”.

Zamawiaj?cy wyznaczy? warunek, polegaj?cy na zrealizowaniu/realizowaniu m. in. p?atno?ci ko?cowej projektu(…). Wykonawca zauwa?a, ?e nie jest mo?liwe lub bardzo ma?o prawdopodobne wykonywanie us?ugi (bycie w trakcie wykonywania) polegaj?cej na przygotowaniu p?atno?ci ko?cowej. Jest to etap ko?cz?cy proces rozliczania projektu wspó?finansowanego ze ?rodków unijnych.

Czy zatem Wykonawca wykonuj?cy us?ug? na podstawie umowy w zakresie której zobowi?zany jest do sporz?dzania wniosków o p?atno?? po?redni? i ko?cow? ??cznie ze sporz?dzaniem wniosków o zaliczki i rozliczaniem pobranych zaliczek na sfinansowanie zadania/projektu   minimum 10 000 000 z? brutto, a jeszcze nie wykona? wniosku o p?atno?? ko?cow? spe?ni wymóg stawiany przez Zamawiaj?cego?

  1.  Dysponowania  odpowiednim potencja?em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

Wykonawca ma wykaza?, ?e do realizacji zamówienia b?dzie dysponowa? minimum dwiema osobami, z których:

- (…)

- jedna osoba w ci?gu ostatnich 3 lat przed terminem sk?adania ofert sporz?dzi?a/sporz?dza wnioski o p?atno?? po?redni? i ko?cow? ??cznie ze sporz?dzaniem wniosków o zaliczki i rozliczaniem pobranych zaliczek na sfinansowanie minimum dwóch zrealizowanych/realizowanych zada?/projektów, o warto?ci ka?dego projektu co najmniej 10 000 000 z? brutto 

Czy zatem Wykonawca dysponuj?cy osob?, która sporz?dzi?a wnioski o p?atno?? po?redni? ??cznie ze sporz?dzaniem wniosków o zaliczki i rozliczaniem pobranych zaliczek na sfinansowanie zadania minimum 10 000 000 z? brutto i zgodnie z zawart? umow? z Kontrahentem/Zamawiaj?cym, a jeszcze nie wykona?a wniosku o p?atno?? ko?cow? spe?ni wymóg stawiany przez Zamawiaj?cego. 

Odpowied? Zamawiaj?cego:

Us?uga stanowi?ca przedmiot zamówienia ma charakter us?ugi realizowanej w sposób ci?g?y dlatego Zamawiaj?cy w Rozdziale III przedmiotowej SIWZ okre?laj?cym „Warunki udzia?u w post?powaniu oraz opis spe?niania tych warunków”, w pkt 1 u?y? okre?lenia realizowa?/realizuje, daj?c mo?liwo?? udzia?u równie? tym Wykonawcom, którzy jeszcze nie zako?czyli wykonywania zamówienia, analogicznie dla warunku dotycz?cego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w pkt 2 tego Rozdzia?u.

Wykonawca zwróci? uwag? na istotn? kwesti? kolidowania wymogu sporz?dzenia wniosku o p?atno?? ko?cow? przy nie zako?czonym (aktualnie realizowanym) zamówieniu. Zamawiaj?cy uznaje za s?uszne zastrze?enie Wykonawcy i rezygnuje z konieczno?ci wykazania si? przez Wykonawc? dla spe?nienia warunku wiedzy i do?wiadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia „sporz?dzaniem wniosków o p?atno?? ko?cow?” dla zamówie? aktualnie realizowanych. W przypadku zamówie? ju? zako?czonych ten wymóg pozostaje.

Stosowna zmiana zostanie uregulowana w drodze modyfikacji tre?ci SIWZ.

Pytanie Wykonawcy:

Na podstawie art. 86 ust 5 ustawy Prawo zamówie? publicznych zwracam si? z pro?b? o przekazanie informacji z publicznego otwarcia ofert w ww. post?powaniu w nast?puj?cym zakresie:

· kwota, jak? Zamawiaj?cy zamierza przeznaczy? na sfinansowanie zamówienia,

· nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a tak?e informacje dotycz?ce ceny.

Odpowied? Zamawiaj?cego:

Zamawiaj?cy przes?an? informacj? odebra? jako wniosek o przekazanie informacji z otwarcia ofert, a nie pytanie, jednak na wyra?n? pro?b? Wykonawcy o udzielenie odpowiedzi na z?o?one pismo, Zamawiaj?cy odpowiada:

- zgodnie z art. 86 ust. 3 Ustawy Pzp „Bezpo?rednio przed otwarciem ofert zamawiaj?cy podaje kwot?, jak? zamierza przeznaczy? na sfinansowanie zamówienia.” Zatem informacja ta podana zostanie przed otwarciem ofert w wyznaczonym terminie.

-informacje, o których mowa w art. 86 ust. 3 i 4, to jest nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a tak?e informacje dotycz?ce ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków p?atno?ci zawartych w ofertach, przekazuje si? niezw?ocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek. Zatem Zamawiaj?cy przeka?e Wykonawcy wymienione informacje niezw?ocznie po otwarciu ofert, uznaj?c wniosek za z?o?ony.

Pytanie Wykonawcy:

SIWZ w Rozdziale II pkt 5 stanowi: Us?uga realizowana b?dzie w siedzibie Zamawiaj?cego. Wymagany wymiar ?wiadczenia us?ug wynosi minimum 12 godzin tygodniowo, jednak  nie wi?cej ni? 16 godzin, co najmniej 4 dni w tygodniu. Tydzie? oznacza dni robocze: od poniedzia?ku do pi?tku”.

Czy wskazany wymiar ?wiadczenia us?ugi dotyczy obu osób, które wykonawca ma w ofercie wskaza? do realizacji zamówienia, czy wymiar minimum 12 godzin tygodniowo dotyczy ka?dej z tych osób osobno?

Odpowied? Zamawiaj?cego:

Wskazany w SIWZ wymiar ?wiadczenia us?ugi dotyczy obu osób, które Wykonawca ma w ofercie wskaza? do realizacji zamówienia.

KOORDYNATOR

                                                                                                                                                                   ZAMÓWIE? PUBLICZNYCH

                                                                                                                                                                         AGNIESZKA PYTLAK

Go to top