dr Michał Strąk
tel. (22) 621-78-52
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor zarządza Biblioteką i reprezentuje ją na zewnątrz, organizuje pracę Biblioteki oraz odpowiada za całokształt jej działalności.
Dyrektora powołuje i odwołuje Zarząd Województwa Mazowieckiego w trybie przewidzianym ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
Dyrektor zarządza Biblioteką przy pomocy wicedyrektorów, powoływanych i odwoływanych przez Dyrektora w uzgodnieniu z Zarządem Województwa Mazowieckiego.
Funkcje i kompetencje Dyrektora określa § 8 i § 9 Statutu Biblioteki oraz § 3 Regulaminu Organizacyjnego Biblioteki
WICEDYREKTOR
st. kustosz Jacek Niemir
Wicedyrektor ds. Ogólnych
tel. (22) 629-47-48
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
WICEDYREKTOR
KOLEGIUM DYREKTORA
Organem opiniodawczym i doradczym właściwym dla spraw związanych kierowaniem działalnością Biblioteki jest Kolegium. Skład osobowy, zasady i tryb działania Kolegium ustala Dyrektor Biblioteki.
Kolegium rozpatruje sprawy związane z:
1) rozwojem Biblioteki i czytelnictwa,
2) planami działalności,
3) organizacją Biblioteki.
Decyzje Kolegium w sprawach, o których mowa w ust. 3 zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów. Szczegółowe zasady odbywania posiedzeń określa Regulamin Kolegium nadany przez Dyrektora Biblioteki.
Funkcje i kompetencje Kolegium określa Zarządzenie nr 33/2011 Dyrektora z dnia 10 listopada 2011 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Kolegium Biblioteki.
RADA NAUKOWA
Rada Naukowa składa się z 12 osób, jest organem inicjującym, opiniotwórczym i doradczym w zakresie działalności naukowej.
Członków Rady Naukowej powołuje Dyrektor Biblioteki spośród przedstawicieli nauki i kultury oraz pracowników Biblioteki. Kadencja Rady Naukowej trwa 4 lata i rozpoczyna się w dniu pierwszego posiedzenia Rady.
Posiedzenia Rady Naukowej odbywają się przynajmniej raz do roku. Pierwsze posiedzenie zwołuje Dyrektor Biblioteki, a następne Przewodniczący Rady.
Do zadań Rady naukowej należy opiniowanie:
1) programów naukowo badawczych;
2) planów wydawniczych;
3) zasad współdziałania z innymi instytucjami naukowymi;
Zasady i tryb działania Rady Naukowej określa § 10 Statutu Biblioteki oraz Regulamin uchwalony przez Radę na pierwszym jej posiedzeniu.
W dniu 25 maja 2018 roku odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Naukowej
Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy – Biblioteki Głównej Województwa Mazowieckiego, powołanej na kadencję 2018-2022
Na pierwszym posiedzeniu członkowie Rady wybrali ze swojego grona Przewodniczącą, Zastępcę oraz Sekretarza Rady oraz przyjęli uchwałą Regulamin Rady Naukowej.
W skład Rady Naukowej wchodzą:
1. prof. Jadwiga Woźniak-Kasperek
2. dr Agnieszka Strojek
3. dr hab. Dorota Ilczuk
4. dr Marzena Kowalczuk
5. Anna Skubisz-Szymanowska
6. dr Rafał Bodarski
7. dr Magdalena Bielikow
8. dr Agnieszka Bryc
9. dr Zina Jarmoszuk
10. Anna Grędzińska
11. Barbara Stępniewska
12. Ewelina Rąbkowska
Zarządzenie nr 17/2018 powołujące Radę Naukową na kadencję 2018-2022